Porady drukarki
CZĘSTOCHOWA DOBRY SERWIS DRUKAREK - KSEROKOPIAREK.
DZIŚ OMÓWIMY KLIKA NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCYCH AWARII W URZĄDZENIACH DRUKUJĄCYCH.
Częstochowa dobry serwis drukarek - kserokopiarek. Urządzenia drukujące znajdują się zarówno w domach u zwykłych użytkowników gdzie nie są poddawane znacznej eksploatacji oraz w firmach, instytucjach państwowych, szkołach, gdzie są obciążone większą ilością wydruków (kopiowaniem) przez co narażone na większe zużycie. Awarię w drukarkach i urządzeniach wielofunkcyjnych są różne od zacięcia kartki papieru, uszkodzenie elektroniki lub jakiegoś elementu eksploatacyjnego. Zdarza się również iż coś dostanie się do środka urządzenia np.

Teraz pokrótce omówimy pojawiające się usterki, które w większości przypadków są bardzo błahe.
1. Jednym z najczęściej pojawiających się problemów od razu po zakupie urządzenia jest nie umiejętna instalacja sterowników oraz podłączenie drukarki do komputera. Warto korzystać na początku ze wskazówek zamieszczonych w instrukcji obsługi oraz używać sterowników dostarczonych na płycie CD ze sprzętem. Ewentualnie pobrać ze strony producenta upewniając się że pasują do modelu naszego sprzętu oraz wersji sytemu (np. Linux, Windows).
2. Nieraz okazywało się że po wymianie tonera lub tuszu, nie została odpowiednio zamknięta pokrywa urządzenia. Skutkiem czego był brak możliwości wykonania wydruku. Należy delikatnie po dociskać wszystkie klapy.
3. Inna dość często spotykana awaria, jeśli tak ją można nazwać jest, nieusunięcie elementów zabezpieczających toner/tusz podczas transportu. Mają one najczęściej kolor pomarańczowy, czerwony lub żółty choć spotykane są też w kolorze kasety drukującej czyli czarnym.
4. Zacięcie papieru w drukarce - usterkę można usunąć poprzez wyciągnięcie z urządzenia toneru, i sprawdzeniu czy nie widać zakleszczonej kart. Jeśli to nie przynosi pożądanego efektu należy odchylić tylną klapę drukarki i tam powinna znajdować się zacięta kartka.
5. Podczas korzystania z urządzenia drukującego z czasem na jego elementach osadza się kurz oraz inne zanieczyszczenia, które osiadając na zębatkach, sprzęgłach, rolkach, stykach i ścieżkach elektronicznych itp. zakłócając prawidłowe funkcjonowanie. Aby uniknąć takiej sytuacji najlepiej jest korzystać z okresowych przeglądów.
6. Nieprawidłowa kalibracja / ustawienia drukarki, często spotykany problem w przypadku drukowania na nietypowych nośnikach np. etykiety samoprzylepne, papier o nie standardowej gramaturze itp. Należy wówczas w ustawieniach drukarki dopasować sposób druku do odpowiedniego nośnika. Aby nie doprowadzić do poważnego uszkodzenia sprzętu.
7. Losowe awarie drukarki, awarie które zaskakują użytkowników w najmniej spodziewanym momencie. Powstające wyniku dostania się ciała obcego do wnętrza urządzenia, proponujemy wówczas udać się od razu do serwisu. Czasem nie profesjonalne samodzielne próby oczyszczenia urządzenia lub usuniecie ciała obcego z wnętrza urządzenia może spowodować jeszcze większe straty (usterki).
8. Najbardziej uciążliwym problemem dotyczącym drukarek zarówno laserowych jak i atramentowych jest wadliwy toner lub kartridż. Objawem takiej wady jest słaba jakość wydruku, lub całkowity jego brak. Wadliwy materiał eksploatacyjny czasem może doprowadzić do uszkodzenia urządzenia drukującego.
9. Głośna praca urządzenia może być spowodowana zanieczyszczeniem kurzem (o czym już pisałem), uszkodzeniem zębatek, silnika, lub dostaniem się ciała obcego do wnętrza urządzenia. W przypadku takich objawów również dobrze jest udać się do serwis.
Aby uniknąć większości awarii w drukarkach, istotne jest odpowiednie umieszczenie urządzenia w pomieszczeniu. Najistotniejszymi wyznacznikami takiej lokalizacji są:
- urządzenie nie może stać w bardzo nasłonecznionym miejscu, unikamy w ten sposób przegrzania oraz zakłócenia pracy układów optycznych;
- odpowiednia wentylacja, drukarki poddawane większym obciążeniom mają zamontowane wentylatory (drukarka nie może być zabudowana z brzegów);
- urządzenie powinno być tak ulokowane aby nie było możliwości jego zalania (odpowiednia odległość od np. kwiatków, automatów z kawą, itp.);
Żywotność urządzenia drukującego na pewno zostanie zwiększona poprzez wykorzystywanie podczas napraw oryginalnych podzespołów lub bardzo dobrze sprawdzonych zamienników. (Bardzo delikatne głowice są w urządzeniach Epson, które bardzo szybko ulegają uszkodzeniu w przypadku używania nieodpowiednich zamienników - tuszy.)
Dodatkowo warto korzystać z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych lub sprawdzonych zamienników, nie warto kusić się niską cena z racji iż możemy to przepłacić z nawiązką podczas naprawy kserokopiarki lub drukarki laserowej. W najgorszym przypadku czekać nas będzie zakup nowego urządzenia.
Czasem nieumiejętna obsługa, zaniedbania, kserokopiarki/drukarki przez pracownika staje się przyczyną jej awarii.
Jakie między innymi świadczymy usługi serwisowe:
- Naprawa kserokopiarek wszystkich producentów występujących na polskim rynku.
- Naprawa niszczarek, liczarek banknotów, falcerek, kopertownic (wszystkie urządzenia biurowe).
- Naprawa laptopów, tabletów, komputerów stacjonarnych.
- Naprawa UPS (zasilaczy awaryjnych).
- Przeprowadzamy szkolenia zakresu obsługi urządzeń drukujących (kserokopiarki, plotery).
- Oferujemy sprzedaż wszelkiego rodzaju wyposażenia do biura (regały, urządzenia biurowe).
- Oferujemy sprzedaż elementów eksploatacyjnych do drukarek atramentowych, laserowych oraz kserokopiarek.
- Oferujemy kompleksową obsługę firm z zakresu techniki biurowej.
www.pc-net.pl
42-224 Częstochowa
Słonecznikowa 6b
Tel. 793900878 Tel.
343227441
GG: 42504
serwis@pc-net.pl
